اعزام برقکار شبانه روزی در تهران

تمام مناطق تهران

حساب کاربری

تعمیر کار برق

تعمیر کار برق

اعزام تعمیر کار برق به صورت شبانه روزی زیر نیم ساعت به تمام نقاط تهران

تعمیر کار برق ساختمان: حل مشکلات برق ساختمان شما با کارشناسان ما

آیا در دنبال یک تعمیر کار برق ساختمان ماهر و معتمد هستید؟ آیا به دنبال حل مشکلات برقی در خانه یا محل کار خود می‌گردید؟ ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. با تیمی از تعمیر کاران برق متخصص و ماهر، ما آماده‌ایم هر گونه مشکل برقی را در ساختمان شما حل کنیم.

خدمات تعمیر کار برق ساختمان ما:

  • تعمیرات فوری:

در صورت بروز هر گونه اضطراری یا نقصان برقی، تعمیر کاران ما در دسترس شما هستند. با تجهیزات و ابزارهای حرفه‌ای، مشکلات را سریعاً شناسایی و رفع خواهند کرد.

  • نصب و تعمیرات تجهیزات برقی:

از نصب پریزها و سوییچ‌ها تا تعمیرات مدارهای برقی پیچیده، تعمیر کاران ما دارای تخصص و تجربه لازم برای انجام هر گونه کار برقی هستند.

  • مشاوره و ارتقاء سیستم‌های برقی:

اگر به بهره‌وری بیشتر از سیستم‌های برقی خود نیاز دارید، ما مشاوره دقیق و راهکارهای به روز برای بهینه‌سازی سیستم‌های برقی شما ارائه می‌دهیم.

  • نگهداری دوره‌ای و بازرسی‌های منظم:

تعمیر کاران ما می‌توانند نگهداری دوره‌ای از سیستم‌های برقی شما انجام داده و بازرسی‌های منظمی را انجام دهند تا از کارکرد بهینه و ایمنی سیستم‌های برقی خود اطمینان حاصل کنید.

اگر به دنبال یک تعمیر کار برق ساختمان با تجربه در منطقه هستید، با ما تماس بگیرید. ما به شما یک راه‌حل کامل و قابل اعتماد برای تمامی نیازهای برقی شما ارائه می‌دهیم. با اعتماد به ما، مشکلات برقی شما به دست تعمیر کاران ماهر ما سپرده شده و شما می‌توانید به آسودگی از سیستم‌های برقی خود استفاده کنید.

اصول عایق کاری محل اتصال سیم ها

رایج ترین روش استفاده از چسب برق است، که از مواد PVC درست شده؛ ولی باید توجه داشت که در نظام مهندسی استفاده از چسب برای عایق کاری ممنوع است.

حال به دلیل رایج بودن این روش غیر استاندارد حداقل به طور صحیح و محکم باید عمل کرد و نکات زیر را به کار بست:

  1. نوع نوار چسب مرغوب باشد
  2. جهت پیچش نوار در جهت پیچیده شدن سیم باشد، که در عین چسب کاری اتصال محکم تر شود.
  3. چسب کاری همراه با کمی نرمی و کشش انجام شود تا هوایی بین لایه ها نماند.
  4. مقداری از روکش سیم ها هم زیر چسب کاری قرار گیرند.
  5. چسب کاری از یک طرف شروع تا آخر و از آخر تا اول ادامه یابد و در نهایت وسط عایق کاری چسب قطع شود.
  6. اندازه قطر چسب کاری اتصال از کلفتی سیم کم تر نباشد.
  7. اعزام تعمیر کار برق به صورت شبانه روزی به شمال تهران.

روش های استاندارد عایق کاری اتصال

1. استفاده از روکش حرارتی (شیرینگ حرارتی) به جای چسب

روکش های حرارتی در فرم ها، رنگ ها و قطرهای مختلف وجود دارد. از مواد پلیمری ساخته شده اند و با اعمال حرارت در محور قطری جمع می شوند، که برای عایق کاری اتصال استفاده می شوند. 

شیرینگ را داخل سیم لخت شده می کنیم و بعد از اتصال شیرینگ را روی اتصال قرار داده و با حرارت (فندک یا سشوار) شیرینگ جمع شده و عایق کاری انجام می شود. جهت اطمینان و استحکام بالا می توان از دو لوله شیرینگ حرارتی استفاده کرد، به این صورت که دومی را بعد از جمع شدن اولی روی آن قرار داده و دوباره حرارت می دهیم.

یکی از نمونه های پر کاربرد عمومی مدل SGP است، که جدول انتخاب این نوع روکش های حرارتی در پیوست ۲ آورده شده است و نسبت قطر اولیه به حالت جمع شده تقریبا ۲ به ۱ است.

همچنین انواع مدل های این روکش های حرارتی در پیوست ۱ گفته شده است.

اعزام تعمیر کار برق به صورت شبانه روزی به غرب تهران.

2. استفاده از کانکتورهای پیچی و اهرمی

یک نوع ترمینال است، که به آن ترمینال پیچی یا کانکتور پیچی هم گفته می شود. در اتصال های سر به سر از این وسیله استفاده می شود. کانکتورها در رنگ ها و اندازه های مختلفی وجود دارند، که با توجه به تعداد سیم ها و مقطع آنها در اتصال از جدول انتخاب می شوند. جدول را در پیوست ۳ قرار داده ایم.

بدنه آن از جنس ترموپلاستیک سخت و قسمت هادی رزوه شده درون آن استیل می باشد.

همچنین کانکتورهای اهرمی هم وجود دارند، که نسبت به نوع پیچی گران تر هستند و با مکانیزم اهرمی سیم را درون خود نگه داشته و اتصال آن را به سیم های دیگر برقرار می کنند.

3. دليل ممنوعیت استفاده از چسب در عایق کاری اتصالات

اگر ما یک اتصال را با چسب عایق کاری کرده باشیم و به دلیل ناخواسته جریان زیادی در سیم و اتصال جاری شود، چسب به دلیل گرمای حاصل از جریان بالا ذوب می  شود. در حالی که هنوز سیم سالم مانده است و این در جعبه تقسیم می تواند خطرناک باشد و اگر عایق اتصال های دیگر هم ذوب شده باشد، اتصال کوتاه ایجاد می شود؛ ولی اگر از کانکتورهای پیچی استفاده کرده باشیم هیچ وقت این اتفاق نمی افتد؛ بلکه شاید سیم هم ذوب شود؛ ولی کانکتور سالم باقی می ماند.

تعمیر کار برق به صورت شبانه روزی برای شرق تهران.

لحیم کاری تعمیر کار برق

یک نوع اتصال دائم است، که به راحتی جداشدنی نیست. این کار به وسیله لحیم که آلیاژی از سرب و قلع می باشد، انجام می شود. توجه داشته باشید، بهترین آلیاژ لحیم برای سیم های مسی و بوردهای الکترونیکی

37/63 است، که معنای آن ۶۳ درصد قلع و ۳۷ درصد سرب می باشد. نقطه ذوب آن ۱۹۰ درجه سانتی گراد است و به لحیم ۶۳ به ۲۷ معروف می باشد. معرفی برقکار آنلاین به صورت شبانه روزی.

روش لحیم کاری به شرح زیر است:

الف) هویه را گرم کرده و وقتی خوب گرم شد نوک آن را به کمی قلع آغشته کنید. این کار باعث جلوگیری از اکسید شدن نوک هویه می گردد.

ب) حال هویه را روی اتصال قرار داده تا محل اتصال گرم شود. توجه کنید که در صورت کافی نبودن گرما در محل اتصال لحیم خوبی نخواهیم داشت.

ج) محل اتصال باید توسط روغن لحیم روغن کاری شده تا تمیز شود. ( تعمیر کار برق )

د) سیم لحیم را روی اتصال گرم شده بگذارید تا لحیم روی اتصال آب شود.

ه) با رعایت موارد فوق لحیم یک نواخت و براقی روی اتصال شکل می گیرد. صبر کنید و حرکت ندهید تا لحیم خود به خود سرد شود و محکم گردد.

برای ایجاد لحیم خوب نکات زیر را حین کار در نظر داشته باشید:

  1. هویه را پی در پی از سطح کار جدا نکنید
  2. قبل از سرد منان کامل محل اتصال را حرکت دهید
  3. بیش از حد گرم شدن محل اتصال یا استفاده از هویه های با توان خیلی بالا برای بعضی قطعات الکترونیکی سبب معیوب شدن قطعه خواهد شد؛ پس به اندازه گرما در محل اتصال و هویه مناسب دقت داشته باشید. برای مونتاژ قطعات الکترونیکی هویه ۴۰ وات و برای اتصالات سیم ها هویه ۶۰ وات مناسب است.
  4. تعمیر کار برق و برقکار فوری به صورت شبانه روزی اعزام به تمام مناطق تهران.

اتصال سیم ها به ترمینال ها و پیچ ها

جهت برقراری ارتباط هادی ها با تجهیزات الکتریکی از انواع پیچ و ترمینال استفاده می شود.

انواع ترمینال

ترمینال یک اتصال جداشدنی است، که توسط پیچ یا فیش صورت می گیرد در بازار در اشکال و سایزهای مختلف وجود دارد. ترمینال ها را در سه دسته می توان قرار داد: ۱- ترمینال پیچی (کانکتور پیچی)، ۲- ترمینال شاخه‌ای، 3- ترمینال ریلی

یک نوع از این ترمینال های ریلی نوع RTP می باشد. متناسب با مقطع سیم های مختلف در شماره های مختلف ساخته شده اند؛ مثلRTP6  ،RTP10

تعمیر کار برق باید تمامی کار های برقی ساختمان شما را به صورت حرفه ای انجام دهد.

اتصال سیم به پیچ

اگر سیم مفتولی باشد و مهره لبه بر گردان نداشته باشد، باید سر سیم سوالی شود (با دم گرد یا دم باریک). جهت سوالی سیم در جهت سفت شدن پیچ باید قرار گیرد تا ضمن سفت شدن پیچ علامت سوالی بسته تر شود و محکم زیر پیچ قرار گیرد؛ اما اگر مهره لبه برگردان باشد، نیازی به سوالی کردن نیست؛ چون مهره لبه برگردان مانع خروج سیم از زیر پیچ می شود؛ ( تعمیر کار برق )

اگر سیم افشان باشد، باید از سرسیم ها و وایرشوها جهت اتصال سیم به پیچ یا ترمینال ها استفاده شود یا باید با استفاده از لحیم کاری و حمام قلع سرسیم ها را در حین کار قلع اندود کرد تا حالت استخوانی پیدا کند و بتواند زیر پیچ به طور محکم قرار گیرد. نمونه ای از یک حمام قلع در زیر نشان داده شده است، برای این منظور قلع را در حوضچه قلع آب کرده و با وارد کردن سرسیم در حوضچه سرسیم ها خیلی سریع قلع اندود و استخوانی می‌شوند.

وایرشو و سرسیم تعمیر کار برق 

وایرشوها از دو قسمت لوله هادی و قسمت عایق تشکیل شده اند و موقع اتصال سیم افشان به ترمینال باید از یک وایرشو مناسب استفاده کرد و با پرس وایرشو آن را به سیم پرس کرد. وایرشوها در دو نوع تک سیم و دوبل وجود دارند. در نوع دوبل می توان دو سیم افشان را در یک وایرشو قرار داد. 

اعزام برقکار تهران و تعمیرکار برق به غرب تهران زیر نیم ساعت.

سرسیم ها وسیله ای هستند برای اتصال سیم به سیم دیگر یا به پیچ، فيش و در واقع به سر لخت شده سیم شکل ویژه ای می دهند.

 

مقررات مبحث ۱۳ نظام مهندسی

در ادامه به برخی از این مقررات در مورد سیم ها و اتصالات اشاره می کنیم.

  • سیم های استفاده شده در سیم کشی ها تا مقطع ۱۰ میلی متر مربع از نوع تک مفتولی با عایق بندی PVC هستند و از این مقطع به بالا سیم ها می توانند چند مفتولی باشند. جنس هادی سیم ها مس خواهد بود و استفاده از سیم ها با هادی آلومینیومی به جای مس ممنوع است. در صورت استفاده از سیم های افشان به جای سیم های مفتولی، سرسیم ها جهت اتصال به ترمینال ها، کلید ها، پریزها و سایر تجهیزات باید لحیم کاری یکپارچه شوند و یا از سرسیم های مخصوص (سرسیم گلویی یا مشابه آن ) استفاده شود.
  • اعزام تعمیر کار برق به صورت شبانه روزی زیر نیم ساعت به تمام نقاط تهران
  • سیم های کشیده شده در لوله ها یا مجاری باید از هر نظر سالم و بدون هیچ گونه شکستگی و پیچیدگی باشد و بین دو جعبه تقسیم یا در محل های دسترسی باید به صورت یکپارچه باشند.
  • اعزام تعمیر کار برق و برقکار شبانه روزی به شرق، غرب، شمال تهران.
  • اتصالات سیم ها به هم دیگر و انشعابات از سیم ها باید با استفاده از ترمینال های پیچی انجام شود
  • تبصره ۱: استفاده از ترمینال های نوع دیگر، که ضمن انجام اتصال و همچنین تضمین تداوم الکتریکی، عایق بندی لازم را نیز تأمین کند، مجاز است.

    تبصره ۲: پیچیدن سیم ها به دور هم برای ایجاد اتصال الکتریکی و عایق بندی محل اتصال با نوار چسب الکتریکی ممنوع است.

  • – انجام سیم کشی های روکار با استفاده از سیم های چندلا و نیز بست های میخی یا میخ معمولی اکیداً ممنوع است.
  • – از سیم ها و کابل های مخصوص زیر گچی فقط در مواردی می توان استفاده کرد، که طول انشعاب از محل سیم کشی ثابت تا محل مصرف کننده (چراغ) بیش از یک و نیم متر نباشد. در سایر موارد استفاده از این نوع سیم کشی ها و کابل کشی ها در تأسیسات اکیداً ممنوع خواهد بود.

لوله های قابل استفاده در سیم کشی ساختمان

لوله های مورد استفاده در صنعت برق معمولاً؛ شامل لوله های فلزی سیاه، گالوانیزه لوله فولادی قابل انعطاف، لوله های غیرفلزی خرطومی (PVC)، پلی اتیلن و پلی آمید می باشد. لوله های خاص دیگری نیز هستند، که کاربردهای خاص خود را دارند و اینجا مطرح نمی کنیم.

پارس خدمت میتواند برای پروژه های شما برقکار اعزام کند تا با حرفه ای ترین حالت ممکن تعمیر کار برق ساختمان صفر تا صد کارهای برقی ساختمان شما را انجام دهد به طور مثال ( نصب سیم کشی ، نصب هالوژن ،نصب لوستر ، نصب تلفن ، نصب شبکه و سانترال و دیگر خدمات برقکاری ) 

لوله های فولادی سیاه تعمیر کار برق

در ساختمان سرپوشیده و به صورت روکار استفاده می شود. در محل و در معرض خوردگی، زنگ زدگی و رطوبت مجاز به استفاده نیستیم.

لوله های گالوانیزه

این لوله در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است و در زیر اندود گچی و محل های تر و مرطوب قابل استفاده است.

لوله فولادی قابل انعطاف

در مواردی که لوله های برق از درز انبساط ساختمان عبور می کند و هم چنین برای اتصال برق به موتورها یا ماشین آلات که ایجاد لرزش می کنند، از این لوله استفاده می شود.

 

این لوله قابل استفاده در زیرزمین و بتن ریزی نمی باشد، در اندازه های زیر موجود هستند.

PG 16  PG21  PG25  PG29  PG36  PG42  PG9  PG11   PG13.5.

لوله های غیر فلزی سخت

لوله های غیر فلزی را که خم کردن آن نیازمند وسیله مکانیکی باشد، لوله غیرفلزی سخت می گویند. این لوله‌ها نباید هدایت کننده شعله آتش باشند و اصطلاحاً باید نسوز باشند.

تعمیر کار برق به صورت شبانه روزی با پارس خدمت.

این لوله ها باید در برابر رطوبت، عوامل خورنده و ضربه و فشار مقاوم باشند. در مواردی که بدون غلاف بتنی مستقیماً در زمین نصب می شوند، باید از موادی؛ همچون فیبر، سیمان آزبست، سنگ صابون، پلی واینال کلراید سخت (PVC)، فایبر گلاس اپوکسی یا پلی اتیلن با غلظت زیاد ساخته شده باشند. برای مصارف بالای سطح زمین معمولاً از لوله غیرفلزی پلی واینال کلراید سخت (PVC) استفاده می شود.

کاربرد لوله های غیرفلزی سخت:

در نصب توکار دیوار، سقف و کف، نصب در مکان های تر و مکان هایی که با پوکه پر می شود و نیز نصب رو کار به شرطی که در معرض نور مستقیم آفتاب، صدمه و آسیب فیزیکی نباشد.

در سیم کشی ساختمان معمولاً لوله ها در کف اجرا می شوند و بعد روی آن پرلیت (نوعی بتن سبک ) ریخته میشود؛ بنابراین در ساختمان می توان از لوله پی وی سی سخت نسوز و یا لوله های پلی اتیلن نسوز استفاده کرد چون معمولاً همه لوله ها در غلاف بتنی قرار می گیرند. اعزام تعمیر کار برق و برقکار ساختمان شبانه روزی برای رفع قطعی برق.

استفاده از لوله های پلی آمید به علت هدایت شعله و بسوز بودن آن در ساختمان مجاز نیست. همچنین استفاده از لوله های خرطومی پی وی سی در ساختمان مجاز نیست؛ اگر چه که خیلی از برقکارها از آن برای لوله کشی داخل آشپزخانه از داخل سوراخ های سفال استفاده می کنند. انعطاف و راحتی کار با آن باعث شده تا استانداردها توسط این برقکارها نادیده گرفته شود. در حالی که، بعضاً در این مکان ها به دلیل دوغاب ریزی زیاد سیمان می توان از لوله های پی وی سی روی سطح کار استفاده کرد و نیازی به لوله خرطومی نیست. اعزام تعمیر کار برق به مرکز تهران. 

ظرفیت مجاز تعداد سیم داخل لوله های سخت PVC

با توجه به مبحث ۱۳ نظام مهندسی چنین بیان شده که:

اندازه لوله ها با توجه به قطر داخلی آنها باید با احتساب تعداد سیم ها، قطر آن ها، طول لوله و تعداد خم های موجود در آن، به نحوی انتخاب شود که انجام سیم کشی بدون مصرف نیروی بیش از حد امکان پذیر باشد و در عایق بندی سیم ها ساییدگی یا پارگی ایجاد نشود. برای تأمین این شرط لازم است، نسبت قطر داخلی لوله به قطر دسته سیم ها (و یا قطر کابل چند رشته ای) حداقل برابر ۱٫۳ (یک و سه دهم) باشد.

تعمیر کار برق با سامانه اعزام برقکار پارس خدمت.

جدول ساده زیر گنجایش مجاز تعداد سیم درون لوله های پی وی سی را به طور حدودی نشان می‌دهد؛ جدول حداکثر تعداد مجاز هادی روشنایی و نیرو در داخل لوله های فولادی عایق دار، بدون عایق و پلاستیکی سخت برحسب سطح مقطع هادی ها و قطر داخلی لوله ها در پیوست ۱۴ آورده شده است. در زیر جدول خلاصه و سریعی از آن در مقاطع بر کاربرد سیم ها ذکر گردیده است.

اعزام تعمیر کار برق شبانه روزی به شرق تهران 

از لوله PG11 حداکثر چهار رشته سیم ۱۵ میلی متر مربع یا سه رشته سیم ۲.۵ میلی متر مربع یا دو رشته سیم ۴ میلی متر مربع می توان رد کرد و نیز طبق جدول از لوله PG11 مجاز به رد کردن سیم ۶ و یا ۱۰ میلی متر مربع نیستیم.

اعزام تعمیر کار برق و برقکار سیار به شمال تهران

برقکار
( تعمیر کار برق )

موقع خرید از بازار توجه داشته باشید، که منظور فروشنده از لوله مثلاً ۲۰ قطر داخلی است یا خارجی؛ زیرا بعضی از فروشنده ها این گونه لوله های میلی متری را با قطر خارجی لوله معرفی می کنند.

تعمیرکار برق
( تعمیر کار برق )

Visits: 41